luni, 5 septembrie 2011

Bufonul regelui

Pe vremuri fiecare rege, domn, cneaz sau duce mai cu pretentii avea un bufon menit sa il distreze. Toata lumea credea ca bufonul e un nebun care vorbeste in dodii si se scalambaie spre distractia stapanului sau si al atarnatorilor de pe langa el.
Numai ca de foarte multe ori bufonul regelui nu era nici pe departe nebun ci din contra era un tip calculat, cu o inteligenta rece si care isi urmerea agenda proprie.
Unde vreau sa ajung cu asta? La Mircea Badea, sau mai exact la mirceabadea pentru ca, incet incet, tinde sa devina un substantiv comun ca xerox pentru copiatoare sau adidas pentru pantofii sport.
Este mirceabadea un tip inteligent? Nimeni nu poate nega asta.
Are si o capacitate speciala de a se face de ras seara de seara, pentru distractia unora dintre noi, fara insa ca asta sa ii afecteze vreun pic self esteem-ul cum ar spune fratii nostri americani.
De cativa ani mirceabadea duce un razboi aproape personal cu iubitii nostri conducatori riscand sa calce pe bataturi pe unul sau pe altul. De ce face el treaba asta? What's in it for him?
Pentru cele cateva mii de euro de la Antena 3?
Pentru a aparea la televizor?
Pentru ca ii pasa? Haida de! A spus de mii de ori cat ii pasa de cei din jur.
De ce nu pleaca din tara?
De ce nu face emisiuni cu siliconate si mardeiasi de cartier? S-ar uita mai multa lume si leafa ar fi mai mare.
Atunci? Care este agenda secreta a lui mirceabadea?
Nu vreau sa ma hazardez in presupuneri ci doar ma intreb de ce mirceabadea se rasteste in fiecare seara la gasca de hiene care ne conduce in loc sa isi gaseasca un loc caldut si bine platit? Florin Calinescu este inca proaspat in memoria publicului. Ar fi pacat ca mirceabadea sa urmeze acelasi traseu.
Intr-o tara normala, ca tot ii place lui mirceabadea sintagma asta, personajul mirceabadea nici nu ar fi existat. Ar fi fost probabil vreun profesor plictisit pe la vreun liceu de cartier sau, in cel mai bun caz, ar fi facut emisiuni cu Oreste cu glumite si gaguri subtirele cu pretentii pseudointelectuale. Atunci poate ca si Mircea Badea ar trebui sa multumeasca tarii asteia si oamenilor din ea ca au ajutat la aparitia personajului mircebadea.

Imi place mirceabadea? Nu in mod special.
Ma distreaza glumele lui cu iz de santier? Cateodata.
Sunt membru CNA? Nu.
Atunci de ce in fiecare seara, pe la ora 23:07, mana se indreapta negresit spre butonul cu numarul 9 al telecomenzii?
Pai este simplu:
Parintii mei m-au invatat sa spun te rog si multumesc.
M-au invatat sa ma port frumos si sa las femeile si pe cei mai in varsta sa intre primii pe usa.
M-au trimis sa fac sport si la olimpiadele de matematica si fizica.
Am crescut intr-un cartier de blocuri cu cheia la gat.
La auzul manelelor imi creste pulsul la 180.
Lipsa autostrazilor ma face sa imi cheltuiesc putinii bani prin straini.
Mitocanul care scuipa seminte la locul de joaca pentru copii ma face sa ii rup capul si sa i-l bag in punga de seminte.
Hotia si agresivitatea compatriotilor mei ma fac sa urlu.
Sunt satul pana in gat de Udrea si Basescu iar Ponta si Antonescu ma fac sa plang si sa schimb canalul.
Nu ma uit la Dan Diaconescu.
Nu ii inteleg pe baietii aia, stalpi de cafenele pe banii babacilor, care le ard pe siliconate si le mai si cumpara masini sau diamante. Care e smecheria sa strangi in brate o femeie gonflabila ca blonda/roscata lui Bote? Arata bine dar cand pui mana e tot doar o punga cu apa.
Iri si Moni m-au plictisit la maxim.
Telenovele, mai ales cele romanesti, imi maresc ficatul.
Ma intreb daca tiganii aia cu elicopter au platit impozit si TVA la afacerile cu aluminiu.
Becali si Borcea sunt supremi.
Ma simt un intrus in propria mea tara.

MIRCEABADEA SUNT CHIAR EU!

3 comentarii:

Bogdan spunea...

Daca spui ca intr-o tara normala acest personaj egoist n-ar fi existat, imi doresc atunci sa ajungem cat mai curand o tara normala :) Intamplator e tot pe butonul 9, dar nu l-am mai folosit decat sporadic, mi se pare prea mare incrancenarea tuturor de acolo. Cred ca niciodata nu s-au gandit ca aceasta incrancenare a lor a convins vreo 10.000 de oameni nehotarati sa mearga sa-l voteze pe Basescu si astfel s-a inclinat balanta...

Darth Sidious spunea...

@bogdan
sa nu uitam ca omul este un animal egoist prin definitie, iar asta nu e un lucru rau. egoismul asta a dus specia inainte.
dar nu fa confuzii, nu am zis ca Mircea Badea nu ar fi existat. am spus ca PERSONAJUL mirceabadea nu ar fi existat. o societate normala nu ar avea nevoie de un asemenea personaj. dar noi nu suntem o societate normala. chiar deloc!

Hus spunea...

Frumos articol. Mi-a placut cum ai ajuns la final. Il apreciez pe Mircea Badea dar si mirceabadea, spre deosebire de tine :)